A Gathering of Developers 2001-ben adta ki a finn Remedy Entertainment által készítet külső nézetes akciójátékot (TPS – third person shooter), a Max Payne-t. A játék folytatása 2003-ban került piacra, a mai napig pedig 7 milliós eladással büszkélkedhet a franchise.
A játékot akkoriban magam is kipróbáltam, így aztán rajongója is lettem. Fantasztikus hangulatteremtő ereje, és az akkor újításnak számító, a játékélményen óriási t dobó bullet-time effektusnak köszönhetően Max Payne olyannyira magával ragadott, hogy a második rész végén valóságos katarzist éltem meg, amikor felhangzott a Poets of The Fall nevű finn zenekar remek nótája. (Most ahogy ezen sorokat írom egyszerre kedvem támad kétoldalas magasztaló kritikát írni magáról a játékról, hogy amikor végeztem, egyvégtében végigjátsszam az egészet…)
Max Payne (Mark Wahlberg) a rendőrség eltemetett ügyeinek szekcióján dolgozó detektív, aki a feleségének és gyermekének tragikus elvesztése okozta depresszióban él. Egy napon, egy régi „ismerősének” partiján találkozik a szépséges Natasával (Olga Kurylenko), akit felvisz a lakására, majd rövid úton ki is dobja. A lányt azonban másnap reggel holtan találják, Max-et pedig összefüggésbe hozzák a halálával. Később Max egy barátja egy másik érdekes összefüggésre akad: a Natasa karján levő tetoválás egyezést mutat Max családjának egyik támadójáéval. Payne elindul a nyomon, és Natasa szintén szépséges nővérével (Mila Kunis) az oldalán felesége gyilkosai után ered, miközben egy a hadsereg által kifejlesztett drog, a Valkűr is bekerül a képbe…
A történet középszerű, sőt, a cselekmény néhol erőltetett, de ez még nem volna baj, a játék sztorija sem volt különösebben lenyűgöző. A probléma az, hogy amiért a játékot szerettük, a filmből az is nagyrészt hiányzik.
A történetet egyébként teljesen átírták, csak apró részleteit vették át… tulajdonképpen a filmnek néhány tulajdonnév egyezésén kívül mindössze annyi köze van a játékhoz, hogy Mona Sax itt is, ott is baromi jó nő; bár a filmben, főleg ehhez mérten, fájóan kevés szerephez jut.
Annál többet morcizik a vásznon Mark Wahlberg, akit kiemelhetnék, mint a film egyik alapvető hibáját: nem illik a szerepre. Az előbb említett narráció annak ellenére hiányzott, hogy az ő hangjával talán egyébként is kisebb hatása lett volna, James McCaffrey borostás bassusához képest legalábbis feltétlenül.
A többi főbb szereplő között is vannak egészen érthetetlen és jól eltalált választások is. Utóbbiak közé tartozik a két eyecandy; egy másik PC-játék –adaptációban feltűnt Olga Kurylenko, aki sajnos nagyon hamar elhalálozik, és a játék második epizódjában megjelenő, és igen jelentős szerepet betöltő Mona Sax-et alakító Mila Kunisszal is elégedettek lehetünk. A „főgonosz” Lupino-t játszó Amaury Nolasco remekül beválik ördögként; ő a hazai közönségnek a Szökés (Prison Break) nevű sorozatból lehet ismerős (megjegyzem, elég sok a sorozatos arc; Donal Logue – Life, Brea Grant, Jamie Hector – Heroes; Mila Kunis – Family Guy :)). Amit nem tudok felfogni, hogy hogy kerül ide Ludacris, aki Jim Bravura - egyébként teljesen átírt – szerepében tetszeleg, Chris O’Donell láttán pedig önkéntelenül felröhögtem, bár ez utóbbi teljesen szubjektív.
Az előzetes egy borúlátó, lassított felvételekkel és vizuális effektusokkal gondosan megspékelt akciófilmet ígért – ehhez képest egy vérszegény cselekményű thriller-szerűséget kapunk, némi lövöldözéssel, és abszolút csalódást okozó angyalszárnyas démonokkal.
Kár érte.
7 megjegyzés:
Szerintem jó volt, nekem tetszett a végén a drogos agyalás, és szerintem Mark Whalberg egyáltalán nem volt annyira rossz, mint amennyire egyesek eme írás alapján gondolnák.
Sok karakter el volt baszva, ez nagyon kellemetlen, nekem ráadásul hiányoztak a Mona és Max között kialakukó erotikus biszbaszok is, és Bravura karaktere tényleg nem volt valami jó, bár szerintem nem azért, mert teljesen eltértek a játéktól.
Ami hiányzott: több hentelés. Ha nem is olyan irreálisan sok, mint a játékban, de azért a Ragna Rock fosul kevés volt, amit az ember várt volna.
Egyébként meg dössdösspuffpuffcsattcsatt nekem is kevés volt, viszont nem éreztem vontatottnak a filmet, beültem, megnéztem, és vége volt, és közben egyszer sem mentem volna inkább ki hugyozni.
Én nem az írás alapján gondolom rossznak, hanem az eddigi filmjei alapján. a Shooter 2007-ből a legrosszabb film volt, amit láttam, a Happeningben meg sokaknevében mondhatom, nagyot csalódtunk. Bár nem csak rajta múlt, Wahlberg mindkét szerepben (meg úgy általában is) erőtlen, jellegtelen alakítást nyújtott. Menjen innen!
Én is játszottam a Max Payne-el, ám nem többet pár óránál. Engem nem kötött le annyira a játék, de ez csak egyéni vérmérséklet kérdése. Hozzátartozik az is, hogy én már a Matrix film megjelenése után fogtam a kezembe Max Payne lassítós jeleneteit. Én üresnek éreztem akkor, de ez megint csak egyéni szocproblem.
Szóval Feri hiányolta a lassítós jeleneteket a filmből. Egyrészt meg tudom érteni a rendezőt, mert nem akarta, hogy az effektek vigyék a hátán a mozit. Itt hozhatnám a Matrix példáját úrja, hiszen ott ellőtték már ezeket az eszközöket, elég vastagon.
Ennek ellenére valóban lehetett volna több jó effekt a Max Payne-ben is.
Unalmasnak én sem tartottam, de a trailer alapján többet válrtam tőle. Azt hittem, hogy a trailerben hallható zene majd visszaköszön a filmben is. Ennek ellenére semmit nem tapasztaltam a zene nagyszerűségéből. Nagyon sajnáltam.
Mivel a játékot nem ismertem tüzetesebben, ezért a dramaturgiai módosítások nem tűntek fel, nem is foglalkoztam velük.
Hasonlóan a új James Bond filmhez, itt is azt éreztem azonban, hogy nincs vér a filmesek pucájában. Valamit rohadtul elfelejtettek, jó lenne ha végre kezdenének valamit magukkal.
A Happening pedig szerintem nem volt olyan rossz. Abban sem voltak effektezett jelenetek. Egyáltalán. Egyszerű eszközökkel (szél suhogása) érték el azt a hatást, hogy felálljon a hátamon a szőr. Abban leginkább azért csalódtam, mert a plakáthoz képest, ami elég vadnak tűnt, a film nem ezt a hangulatot hozta. Jó lenne, ha a filmeket nem marketingelnék félre, mint ahogy tették a Max Payne-el is.
Hülyeséget írtam. A Max Payne-t nem félre marketingelték.
Simán csak elb*szták. :P
Közben rájöttem, hogy a cikkben félrevezető információkat közöltem, mivel a Matrix-film előbb jött ki, mint a Max Payne játék, utóbbinak csak a fejlesztése kezdődött korábban.
Egyébként nekem Wahlberg egyszerűen nem elég badass, és az utóbbi időben ráadásul, ahogy Ferci is említette a színészi képességei sem elégítenek ki.
A lassításról annyit, hogy nem volt más, ami elvigye a hátán a filmet; a Matrix pedig elég régen volt ahhoz, hogy ne kavarjon be.
Ja és Máté, a cikket én írtam... :)
Jé tényleg Dö írtad.
:) bocsi.
Az előzetes teljesen jó volt, a film kezdete sem volt rossz:"Hullákkal van tele a folyó...."...aztán meg nagy hülyeség volt az egész. Hülyék voltak a szereplők, akik mászkáltak össze-vissza értelem nélkül, akió sem volt valami haj de fasza.
Megjegyzés küldése