2008. december 30., kedd

2008 - kedvenc lemezeim (nem sorrendben)

Vampire Weekend - Vampire Weekend
Nagyon kellemes pop-rock, néhol Beatles-es néhol "modern" nyelvrázós punk hangulattal, mindkettőt intelligensen ötvözik saját világukkal, ami (nekem legalábbis) úgy tűnik ösztönös, belülről jön, energikus és vidám.

Cut Copy - In Ghost Colours
No, két évvel ezelőtt nem hittem volna, hogy én valaha hajlandó leszek ilyen zenét meghallgatni. A Cut Copy szintipoppot játszik, abból is a strandon koktéllal csajozós fajtát. Ettől így én még menekülni próbálnék, de az első hallgatás alkalmával a szerelmese lettem. Jó humorú zene, csupa 80-as évek, és fontos, hogy a zenekar tagjai remek zenészek, csudajól bánnak a hangszerükkel, az elektró része pedig olyan természetességgel épül be, hogy nem hagy kivetnivalót. Bármikor szívesen diszkóznék erre...

30y - Nr. 4
Olyan ritkán szól ilyen szépen magyar lemez, olyan ritkán talál ennyire egyedi hangot magyar banda (és itt nem csak Beck Zoli kifogásolható énekére gondolok), hogy az új ypszi lemeznek itt a helye. A szöveggel sem mindig voltam kibékülve, néha viszont egészen elmerengtem tőle, és volt, hogy már-már átéreztem. Jó lesz ez, fiúk...

Sigur Rós - Með suð í eyrum við spilum endalaust
Az első néhány számot imádom ezen a lemezen rengeteget hallgattam, a többivel az az érzésem, hogy akár az előző Sigur Rós lemezekről is copyzhatták volna őket. De még így is mondhatom, hogy az év általam egyik legtöbbet hallgatott lemeze volt.

Los Campesinos! - Hold On Now, Youngster...
Hát ezen is jókat röhögtem. Zavart egy nevetés volt ez, mintha azt kérdezném közben, hogy ilyen tényleg van? Léteznek ma olyan fiatalok, akik ennyire értenek a zenéléshez, ennyire vidám és önfeledt rockot tudnak csinálni? Igen!

A Kaukázus idén közzétett dalai
A banda egyre inkább magára talál, egyre inkább kirajzolódik a hangzás és Kardos H. János szövegei egyre népszerűbbek. Nekem meg minden egyes új dallal jobban a szívembe lopja magát a zenekar. Ugye tudjátok hogy nálunk már elérhető néhány dal az új lemezről?

Erre a bejegyzésre fokozottan igaz, hogy "a teljesség igénye nélkül", csak azokat raktam ide, amik éppen eszembe jutottak, és pozitívan érzéseket keltettek.

Nincsenek megjegyzések:


Nem csak mozis blog - 2011

e-mail: kasafero@gmail.com