Egész jól indul a történet, izgalmas vágásokkal. Jelzőlámpát látunk zöld-piros, és halljuk az autók zaját, aztán látjuk is az utat, ahol egy kocsi miatt áll a forgalom. A sofőr megvakult, minden elfehéredett előtte. Ekkor még apokaliptikus hangulatú katasztrófafilmben reménykedtem, aztán sajnos egészen mást kaptam, valamit, amihez a misztikus vakság-kór csak nézőcsalogató ürügy. A rendező (Fernando Meirelles) pokolba küldi a szereplőit. Azzal, hogy megvakítja őket, egytől-egyig elindulnak a totális erkölcsi züllés útján. A játékidő nagy részében egy karanténba helyezett embercsoport elvadulását nézhetjük, ami csöppet sem szórakoztató, és még csak elgondolkodtatónak sem mondanám, mert az egész meglehetősen blődlinek hat.Nem tudom például, mitől lesz egy vak ember rögtön teljesen hülye. Ennek valójában a pocsék színészvezetés az oka. A kis közösség olyan élményekkel „gazdagodik”, illetve úgy éli meg kilátástalan mindennapjait, hogy az már-már paródiaszámba megy. Amikor Danny Glover zsebrádióján andalog az egész terem, a fejemet fogtam, annyira ciki volt.Nem csak az alacsony költségvetés miatt, a Vakság erősen tévéfilm, vagy még inkább sorozat hangulatú. A baj csak az, hogy sztárok a főszereplők (Julianne Moore, Mark Ruffalo) és hogy néha úgy fest, mintha valaki pénzelte volna ezt a torzszülött alkotást. (de minek?) A záró jelenetekben például egészen jól néz ki a kihalt város (mint a 28 nappal későbben). A mozi legeleje és legvége nézhető volt, a kettő közöti rész meg valamiért veszettül szeretne ürülékkel megdobálni minket, mint egy majom a ketrecben. Fernando Meirelles sértődött filmje művészinek szeretne látszani, mégis heppiendestül, káosz-hangulatostul az értéktelen trashmoviek élményét nyújtja.
2 megjegyzés:
A filmet még nem láttam, de a könyv nagyon jó volt.
na ennyire azért nem sz.r a film, pedig nem tartom magam egy igénytelen mozi-fogyasztónak!.. lehet, hogy csak Neked volt rossz napod? :)
Megjegyzés küldése