Nem is tudom hol olvastam, hogy az ég mentse meg a gyors feledéstől azokat a forgatókönyveket, amelyeket egynél több ember írt. A The Lovely Bones esetében mindjárt három huncut forgatókönyvírót is találunk (mindhárman - köztük maga a rendező, Peter Jackson is - fel vannak tűntetve a készülő Hobbit mozi írójaként), plusz ott van még az eredeti regény írója, micsoda kavalkád! Talán már meg sem lepődük azon, hogy a Komfortos mennyország klisékkel átitatott, unalmas fantasy/dráma, fordulatok és feszültség nélkül.
A 14 éves Susie Salmon (Saoirse Ronan szeme - köszönhetően a gondos utómunkának - sosem volt még ennyire kék) tragikus meggyilkolása után félúton reked a mennyország és a mi világunk között. Gyilkosának személyét homály fedi (bezzeg nekünk azonnal megmutatnak mindent), innentől pedig ugye már teljesen nyilvánvaló, merre mozdul el a cselekmény. Önkényes nyomozás, túlvilági lágy fuvallatok és némi meghatás vezet a közös sírdogáláshoz. Mindehhez az ezúttal loboncos Mark "azért sem nézek a a kamerába" Wahlberg és a játékidő alatt alig-alig látható Rachel Weisz asszisztálnak. Meg van egy gyilkosunk is (Stanley Tucci), aki a biztonság kedvéért úgy is néz ki, mint egy beteg állat, de legalább elolvasott minden idevágó krimit, nehogy lebukjon.
A trükkmesterek által kreált menny egy közepes DeviantART túrával éppenhogy felér. Szép gondolat, hogy a túlvilágon a nappal összefolyik az éjszakával, a mező az óceánnal, vagy hogy a hegyek lágyan odébb csusszannak, ha kedvük tartja, csak hát ez a CGI-s megvalósítás csöppet sem koherens a film többi részével. (A valóság kifejezetten ötletes képei mellett néha igencsak zavaró a szuperközeli digitális kamerázás, de ez mondjuk lehet szándékos.) Sajnos ki kell mondani: Jackson új mozija tömény giccsparádé. Egyrészt technikailag kicsit sem izgalmas, másrészt (elég csak Ronan túl sokat mutatott átszellemült tekintetére gondolnunk) kifejezetten hatásvadász. Ha ez a mozi bármelyik kategóriában oscart kap - amire állítólag minden esélye megvan - (ohh, nem is említettem a zenét... hideg kiráz), akkor megeszem a kalapom.
A 14 éves Susie Salmon (Saoirse Ronan szeme - köszönhetően a gondos utómunkának - sosem volt még ennyire kék) tragikus meggyilkolása után félúton reked a mennyország és a mi világunk között. Gyilkosának személyét homály fedi (bezzeg nekünk azonnal megmutatnak mindent), innentől pedig ugye már teljesen nyilvánvaló, merre mozdul el a cselekmény. Önkényes nyomozás, túlvilági lágy fuvallatok és némi meghatás vezet a közös sírdogáláshoz. Mindehhez az ezúttal loboncos Mark "azért sem nézek a a kamerába" Wahlberg és a játékidő alatt alig-alig látható Rachel Weisz asszisztálnak. Meg van egy gyilkosunk is (Stanley Tucci), aki a biztonság kedvéért úgy is néz ki, mint egy beteg állat, de legalább elolvasott minden idevágó krimit, nehogy lebukjon.A trükkmesterek által kreált menny egy közepes DeviantART túrával éppenhogy felér. Szép gondolat, hogy a túlvilágon a nappal összefolyik az éjszakával, a mező az óceánnal, vagy hogy a hegyek lágyan odébb csusszannak, ha kedvük tartja, csak hát ez a CGI-s megvalósítás csöppet sem koherens a film többi részével. (A valóság kifejezetten ötletes képei mellett néha igencsak zavaró a szuperközeli digitális kamerázás, de ez mondjuk lehet szándékos.) Sajnos ki kell mondani: Jackson új mozija tömény giccsparádé. Egyrészt technikailag kicsit sem izgalmas, másrészt (elég csak Ronan túl sokat mutatott átszellemült tekintetére gondolnunk) kifejezetten hatásvadász. Ha ez a mozi bármelyik kategóriában oscart kap - amire állítólag minden esélye megvan - (ohh, nem is említettem a zenét... hideg kiráz), akkor megeszem a kalapom.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése